Tuesday, November 23, 2010

Persediaan Menjadi Ummi TerChomel di Dunia

Entri kali ini sebenarnya bertujuan untuk mengingatkan saya bahawa saya kena kumpul duit dan berjimat-cermat bermula dari sekarang. Biarpun saya belum tahu banyak benda tapi saya berniat sangat nak jadi IBU yang baik dan paling chomei buat anak2 (banyak anak la hajatnye tu). Perkara pertama ialah nak anak dapat kasih sayang yang tiada tandingan iaitu melalui mom & baby bonding iaitu BF(Breast Feeding) selama 2-3 tahun untuk si comei itu. Dan nak peluk dia setiap saat yang saya dapat bersama dengan dia biarpun saya bekerja (nak beli pouch/babywearing).


1) Baju Baby = RM1+.++ x 15pcs = RM150-RM285
2) Bag Baby (recycle bag yang ada) = FOC je
3) Cloth Diapers Promo Set (Lunatots) = RM340
4) Cloth Diapers (additional) = RM20 x 20 = RM400
5) Pouch = RM69-RM89.90
6) Supplement for BF mom = RM50

7) Nursing Bra = RM 39.90 x 5pcs = RM199.50
8) Katil Baby = RM300

9) Kelambu Baby = RM30

Buat masa sekarang, ini je la yang saya terfikir nak beli. Nanti kalau ada pembaca dan kawan2 nak tolong ingatkan saya bagitau lah ye.

0 comments: